ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 38_40-к

ЗОЛОТОНІСЬКА МІСЬКА РАДА

Р І Ш Е Н Н Я

від __________2023 № _________
      м. Золотоноша


Про бюджет Золотоніської міської територіальної громади на 2024 рік (2356500000)
 
Відповідно до ст. 76, 77 Бюджетного кодексу України, керуючись п. 23 ч. 1 ст. 26 та ч. 1 ст. 61 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”,-

 

міська рада вирішила:

 1.Визначити на 2024 рік:

   - доходи бюджету Золотоніської міської територіальної громади (далі – бюджет громади) у сумі 390 315 400,00 гривень, в тому числі доходи загального фонду бюджету громади 383 912 400,00 гривень, доходи спеціального фонду бюджету громади 6 403 000,00 гривень згідно з додатком 1 до цього рішення;
   
- видатки бюджету громади у сумі  390 315 400,00 гривень, в тому числі видатки загального фонду бюджету громади 382 912 400,00 гривень, видатки спеціального фонду бюджету громади  7 403 000,00 гривень;
   
- профіцит за загальним фондом бюджету громади у сумі  1 000 000,00 гривень згідно з додатком 2 до цього рішення;
   
- дефіцит за спеціальним фондом бюджету громади у сумі 1 000 000,00 гривень згідно з додатком 2 до цього рішення;
   
- оборотний залишок бюджетних коштів бюджету громади  у сумі  588 000,00 гривень, що становить 0,2 відсотка  видатків загального фонду бюджету  громади, визначених цим пунктом;
   
- резервний  фонд бюджету міської територіальної громади у сумі 295 000,00 гривень, що становить 0,1 відсотка видатків загального фонду бюджету громади, визначених цим пунктом.

2.Затвердити бюджетні призначення головним розпорядникам коштів бюджету громади на 2024 рік у розрізі відповідальних виконавців за бюджетними програмами  згідно з додатком 3 до цього рішення.
3.Затвердити на 2024 рік міжбюджетні трансферти згідно з додатком 4 до цього рішення.
Делегувати виконавчому комітету Золотоніської міської ради  повноваження приймати рішення щодо розподілу та перерозподілу обсягів трансфертів з державного та місцевих бюджетів у період між сесіями міської ради з наступним внесенням змін до рішення про бюджет громади.
4.Затвердити на 2024 рік обсяги капітальних вкладень бюджету у розрізі інвестиційних проектів згідно з додатком 5.
5.Затвердити розподіл витрат бюджету громади на реалізацію місцевих/регіональних програм у сумі 234118787,00 гривень згідно з додатком 6 до цього рішення.
6. Установити, що у загальному фонді бюджету громади на 2024 рік:
    до доходів загального фонду бюджету громади належать доходи, визначені статтею 64 Бюджетного кодексу України, та міжбюджетні трансферти, визначені статтями 97 і 101 Бюджетного кодексу України (крім субвенцій, визначених статтею 691 та частиною першою статті 71 Бюджетного кодексу України);
    джерелами формування у частині фінансування є надходження, визначені частиною першою статті 15, частиною першою статті 72 та абзацом третім пункту 225 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України;
    джерелами формування у частині кредитування є надходження, визначені статтею 64 Бюджетного кодексу України.
7.Установити, що джерелами формування спеціального фонду бюджету громади на 2024 рік:
   у частині доходів є надходження визначені статтею 691 Бюджетного кодексу України;
   у частині фінансування є надходження, визначені частиною першою статті 15 та частиною другою статті 72 Бюджетного кодексу України;
   у частині кредитування є надходження, визначених пунктом 11 частини першої статті 691  та пунктом 8 частини першої статті 71 Бюджетного кодексу України.
8. Визначити на 2024 рік відповідно до статті 55 Бюджетного кодексу України захищеними видатками бюджету громади видатки загального фонду на:
   - оплату праці працівників бюджетних установ;
   - нарахування на заробітну плату;
   - придбання медикаментів та перев’язувальних матеріалів;
   - забезпечення продуктами харчування;
   - оплату комунальних послуг та енергоносіїв;
   - соціальне забезпечення;
   - поточні трансферти місцевим бюджетам;
   - забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації, виробами медичного призначення для індивідуального користування;
   - оплату послуг з охорони комунальних закладів культури;
   - оплату енергосервісу.  
9.Доручити начальнику фінансового управління виконавчого комітету Золотоніської міської ради здійснювати у 2024 році на конкурсних засадах розміщення тимчасово вільних коштів бюджету громади на депозитах з подальшим поверненням таких коштів до кінця поточного бюджетного періоду, а також шляхом придбання державних цінних паперів відповідно до статті 16 Бюджетного кодексу України.
10.Відповідно до статей 43 та 73 Бюджетного кодексу України надати право виконавчому комітету Золотоніської міської ради отримувати у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, позики на покриття тимчасових касових розривів бюджету громади, пов’язаних із забезпеченням захищених видатків загального фонду, в межах поточного бюджетного періоду за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку на договірних умовах без нарахування відсотків за користування цими коштами з обов'язковим їх поверненням до кінця поточного бюджетного періоду.
11.Головним розпорядникам коштів бюджету громади забезпечити:
    - затвердження паспортів бюджетних програм протягом 45 днів з дня набрання чинності даного рішення;
    - здійснення управління бюджетними коштами у межах встановлених їм бюджетних повноважень та оцінки ефективності бюджетних програм, забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів, організацію та координацію роботи розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів у бюджетному процесі;
    - здійснення контролю за своєчасним поверненням у повному обсязі до бюджету коштів, наданих за операціями з кредитування бюджету, а також кредитів (позик), отриманих міською територіальною громадою;
    - забезпечення доступності інформації про бюджет відповідно до законодавства, а саме:
    - здійснення публічного представлення та публікації інформації про бюджет за бюджетними програмами та показниками, бюджетні призначення щодо яких визначені цим рішенням, відповідно до вимог та за формою, встановленими Міністерством фінансів України, до 15 березня 2025 року;
    - оприлюднення паспортів бюджетних програм у триденний строк з дня затвердження таких документів;
    - взяття бюджетних зобов'язань та здійснення витрат бюджету з урахуванням вимог чинного бюджетного законодавства;
    - у першочерговому порядку потребу в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених законодавством України умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати;
    - у повному обсязі проведення розрахунків за електричну та  теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ, інші енергоносії, комунальні послуги та послуги зв'язку, які споживаються бюджетними установами, та укладання договорів за кожним видом відповідних послуг у межах встановлених відповідним головним розпорядником бюджетних асигнувань, затверджених у кошторисі та обґрунтованих лімітів споживання тощо.
12.Якщо після прийняття рішення про бюджет громади повноваження на виконання функцій або надання послуг, на яке надано бюджетне призначення, передається відповідно до законодавства від одного головного розпорядника бюджетних коштів до іншого головного розпорядника бюджетних коштів, дія бюджетного призначення не припиняється і застосовується для виконання тих самих функцій чи послуг іншим головним розпорядником бюджетних коштів, якому це доручено. Передачу бюджетних призначень у цьому випадку здійснюється за рішенням виконавчого комітету Золотоніської міської ради, погодженим постійною комісією міської ради з питань фінансів, цін, побутового та торгівельного обслуговування, господарської діяльності, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
У межах загального обсягу бюджетних призначень за бюджетною програмою окремо за загальним та спеціальним фондами бюджету громади фінансове управління виконавчого комітету Золотоніської міської ради за обґрунтованим поданням головного розпорядника бюджетних коштів здійснює перерозподіл бюджетних асигнувань, затверджених у розписі бюджету та кошторисі, в розрізі економічної класифікації видатків бюджету, а також в розрізі класифікації кредитування бюджету – щодо надання кредитів з бюджету.
У межах загального обсягу бюджетних призначень головного розпорядника бюджетних коштів перерозподіл видатків бюджету і надання кредитів з бюджету за бюджетними програмами, включаючи резервний фонд бюджету, додаткові дотації та субвенції, а також збільшення видатків розвитку за рахунок зменшення інших видатків (окремо за загальним та спеціальним фондами бюджету) здійснюються за рішенням виконавчого комітету Золотоніської міської ради, погодженим з постійною комісією міської ради з питань фінансів, цін, побутового та торгівельного обслуговування, господарської діяльності, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Передача інших бюджетних призначень або перерозподіл інших видатків бюджету громади і надання кредитів з бюджету громади, крім випадків, передбачених цим рішенням, здійснюються за рішенням виконавчого комітету Золотоніської міської ради, погодженим з постійною комісією міської ради з питань фінансів, цін, побутового та торгівельного обслуговування, господарської діяльності.
Забороняється без внесення змін до рішення про бюджет громади збільшення бюджетних призначень за загальним та спеціальним фондами бюджету громади на:
оплату праці працівників бюджетних установ за рахунок зменшення інших видатків;
видатки за бюджетними програмами, пов'язаними з функціонуванням органів місцевого самоврядування, за рахунок зменшення видатків за іншими бюджетними програмами.
Надати право виконавчому комітету Золотоніської міської ради вносити зміни до переліку капітальних вкладень у розрізі інвестиційних проектів, об'єктів та заходів, видатки на які проводяться за рахунок коштів бюджету розвитку, екологічного податку, грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, надходження коштів від відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, переліку регіональних програм, обсягів міжбюджетних трансфертів, які фінансуватимуться з бюджету громади, у межах та із зміною обсягів загального і спеціального фондів.
13.Відповідно до статей 26 та 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», пункту 35 статті 64 Бюджетного кодексу України встановити норматив відрахування частини чистого прибутку (доходу) за наростаючим підсумком щоквартальної фінансово-господарської діяльності суб’єктів господарювання комунальної власності Золотоніської міської територіальної  громади,  або у статутних фондах яких є частка комунальної власності Золотоніської міської територіальної  громади, у розмірі 15) відсотків чистого прибутку (доходу) від розміру комунальної частки (акцій) у їх статутних фондах, розрахованого згідно з положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку.
Суб’єкти господарювання комунальної власності територіальної громади, або у статутних фондах яких є частка комунальної власності територіальної громади, сплачують частину чистого прибутку (доходу) за результатами фінансово-господарської діяльності 2023 року та наростаючим підсумком щоквартальної фінансово-господарської діяльності у 2024 році, у строки, встановлені для сплати податку на прибуток підприємств.
Частина чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до бюджету громади, визначається суб’єктами господарювання за формою розрахунку, встановленою Міністерством фінансів України.
Розрахунок частини чистого прибутку (доходу) разом з фінансовою звітністю, складеною відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку, подається суб’єктами господарювання комунальної власності територіальної  громади, або у статутних фондах яких є частка комунальної власності територіальної  громади до органів державної податкової служби у строк, передбачений для подання декларації з податку на прибуток підприємств.
Частина чистого прибутку (доходу) зараховується на відповідний рахунок з обліку надходжень до загального фонду бюджету громади.
14.Установити, що фізичні та юридичні особи у разі використання ними земель з порушенням вимог статі 206 Земельного Кодексу України  відшкодовують власнику землі (міській раді), збитки, заподіяні внаслідок неодержання власником землі доходів за час тимчасового невикористання земельних ділянок. Такі збитки можуть добровільно відшкодовуватись землекористувачами згідно зі статтями 152, 156, 157 Земельного кодексу України шляхом укладання за згодою сторін відповідного договору про відшкодування збитків (неодержаного доходу) між власником землі (міською радою) та землекористувачем з урахуванням вимог розділу ІІ Цивільного кодексу України, а у разі відмови або недосягненні сторонами згоди - у порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.1993 № 284 „Про Порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам”. Відшкодування збитків проводити за період використання землі з порушенням земельного законодавства у розмірі орендної плати за землю, яку власник землі (міська рада) міг би отримати при  належному виконанні (дотриманні) землекористувачем вимог земельного законодавства. При цьому збитки за період до укладання договору визначаються за ставками орендної плати, які діяли на момент виникнення таких збитків, із застосуванням щорічних коефіцієнтів, які дорівнюють подвійній обліковій ставці Національного банку України на початок кожного звітного року.
15.Установити, що фінансування головних розпорядників коштів здійснюється з 01 січня 2024 року з бюджету громади видатків на забезпечення діяльності бюджетних установ, закладів, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, визначеного Бюджетним кодексом України, а саме:
    - брати бюджетні зобов’язання та здійснювати платежі за загальним фондом бюджету міської територіальної громади тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов’язань минулих років, узятих на облік в Золотоніському управлінні Державної казначейської служби України Черкаської області;
    - брати бюджетні зобов'язання за спеціальним фондом бюджету міської територіальної громади бюджету громади виключно в межах відповідних фактичних надходжень спеціального фонду бюджету міської територіальної громади;
    - за наявності простроченої кредиторської заборгованості із заробітної плати, а також за спожиті комунальні послуги та енергоносії в межах бюджетних асигнувань за загальним фондом не брати бюджетні зобов'язання та не здійснювати платежі за іншими заходами, пов’язаними з функціонуванням бюджетних установ (крім захищених видатків бюджету), до погашення такої заборгованості.
16.Доручити управлінню архітектури, регулювання забудови та земельних відносин виконавчого комітету Золотоніської міської ради направляти землекористувачам, які використовують землі міської територіальної громади без правовстановлюючих документів, вимоги щодо відшкодування ними власнику землі (міській раді) збитків, заподіяних внаслідок неодержання власником землі доходів за час тимчасового використання земельних ділянок, готувати розрахунки сум збитків (неодержаного доходу), які підлягають відшкодуванню власнику землі (міській раді) за період фактичного використання земель міської територіальної громади з порушенням вимог земельного законодавства, проекти договорів про відшкодування збитків (неодержаного доходу), а при недосягненні згоди між власником землі та землекористувачем акти про визначення збитків власнику землі та звернення до суду про примусове стягнення із землекористувачів визначених комісією виконавчого комітету сум збитків.
Суми збитків (неодержаного доходу) визначати в договорі про відшкодування збитків (неодержаного доходу) за згодою сторін з урахуванням вимог Цивільного та Земельного кодексів України, а при недосягненні сторонами згоди – в актах про визначення збитків, які затверджувати рішенням виконавчого комітету.
Договори про відшкодування збитків (неодержаного доходу) крім істотних умов, визначених Цивільним кодексом України, мають містити дату виникнення права власності на майно, права оренди майна, дату погодження місця розташування об’єкта, з якої проводиться відшкодування збитків, площу (розрахункову площу) та місцезнаходження земельної ділянки. Розрахунок збитків (неодержаного доходу) є невід'ємною  частиною Договору.
17.Приймати рішення міської ради щодо звільнення від сплати орендної плати за оренду майна комунальної власності Золотоніської міської територіальної громади (встановлення пільгової ставки) у разі визначення джерел компенсації втрат доходів бюджету міської територіальної громади внаслідок надання таких пільг.
18.Установити, що джерелами формування фонду охорони навколишнього природного середовища бюджету громади на 2024 рік є доходи визначені пунктом 4 статті 691 Бюджетного кодексу України та природоохоронні заходи згідно з додатком № 7 (додається).
19.Установити, що до бюджету громади по коду платежу 24060300 “Інші надходження” зараховуються: кошти від проведення аукціонів, тендерів та конкурсів, що проводять структурні підрозділи виконавчого комітету Золотоніської міської ради, в частині, визначеній відповідними Положеннями, плата за право тимчасового користування місцями на розміщення зовнішньої реклами, плата за пайову участь в утриманні об’єктів благоустрою, самооподаткування (кошти залучені на добровільній основі від населення за рішенням зборів громадян за місцем проживання), інші доходи згідно з чинним законодавством.
20.Фінансовому управлінню виконавчого комітету Золотоніської міської ради у місячний термін від прийняття цього рішення подати на розгляд виконавчого комітету рішення про встановлення лімітів споживання енергоносіїв у натуральних показниках для кожної бюджетної установи виходячи з обсягів відповідних бюджетних асигнувань.
21.Це рішення набирає чинності з 1 січня 2024 року.
Відповідно до пункту 22 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України в умовах воєнного стану або для здійснення згідно із законом заходів загальної мобілізації не застосовуються такі норми цього рішення:
пункт 8, підпункт 5 пункту 11, пункт 12 (в частині, що стосується погодження з постійною комісією міської ради з питань фінансів, цін, побутового та торгівельного обслуговування, господарської діяльності рішень виконавчого комітету Золотоніської міської ради).
22.Визначити, що додатки 1-7 до цього рішення є його невід’ємною частиною.
23.Відділу організаційного забезпечення, контролю та кадрової роботи опублікувати дане рішення у газеті “Златокрай” та на офіційному сайті міської ради (www.zolo.gov.ua) не пізніше ніж у десятиденний строк з дня його прийняття.”
24.Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань фінансів, цін, побутового та торгівельного обслуговування, господарської діяльності (Остроглазова В.В.) та на заступника міського голови Флоренка О. А.
 

Секретар ради                                                              Наталія СЬОМАК
 
ПОГОДЖЕНО
Начальник  юридичного відділу                                Денис СИЗЬКО

 
 
 
 
 
Олена Коваленко 23762